Rabu, 2 Julai 2008

Piala Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan

Pasukan-pasukan Sepak Takraw di negeri ini di pelawa menyertai kejohanan sepak Takraw di negeri ini di pelawa mnyertai kejohanan sepak Takraw Tertutup Melaka bagi merebut piala ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Merlimau, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan. Pertandingan anjuran JawatanKuasa Penyelaras Pembangunan Dewan Negeri (JEPERUN) Dun Merlimauitu akan di adakan pada 6 Julai ini di Dewan Lipat Kajang bermula pada jam 8 pagi.
Ahli jawatankuasa penyelaras kejohanan,Jazlee Pit, beerkata pertandingan itu terbuka kepada semua penduduk di Melaka khussnya dalam DUN Merlimau yang bkerja dan belajar di Melaka. Menurut Jezlee, syarat utama penyertaan ialah setiap permain yang pernah mewakili negeri tidak dibenarkan uantuk beraksi pada kejohanan ini manakala pada kejohanan ini manakala wakil Sukan Malaysia (SUKMA), MAKSAK dan MSSM hanya dibenarkan seorng sahaja yang menyertai untuk setip regu. "Perlawanan akan dijalankan secara kalah mati dan yuran pendaftaran bagi setiap regu ialah RM60 untuk satu regu dan tarikh tutup penyertaan serta undian ialah pada 4 Julai ini di Kompleks JEPRUN Merlimau pada jam 8.30 malam,"katanaya
Menurut Jazlee, Johan pertandingan edisi sulung itu akan menerima hadiah wang tunai RM700 dan medal, naib johan RM 500 dan medal; ketiga RM300 serta medal dan empat hadiah saguhati iaitu RM200 serta medal untuk setiap satu.

Tiada ulasan: