Isnin, 22 Disember 2008

Warga Emas Terharu Terima Sumbangan.

Warga emas yang baru kematian isterinya November lalu, Md Nasir aini, 71 terharu apabila menerima batuan makanan asas sumbangan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merlimau, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan, baru-baru ini.

"Terharu apabila ada juga pihak yang sudi datang menjenguk dan menghulurkan bantuan makanan kepada saya,"Kata Md Nasir.

Md Nasir yang tinggal seorang diri di rumah yang dibina sendiri di jalan Seri Rengi turut merakamkan penghargaan kepada ADUN yang masih mengambil berat akan perihal serta penduduk tempatan terutama di kalangan golongan warga emas.

"Terima kasih diucapkan di atas keperihatinan ADUN dan pihak lain yang sudi mengambil tahu akan permasalahan yang dialami saya yang tinggal berseorangan semenjak kematian isteri.

"Setiap petang, anak bongsu yang sudah berkeluarga dan tinggal berhampiran akan datang membantu dan membawa makanan untuk saya, sekurang-kurangnya ada juga teman apabila anak datang menjenguk,"katanya.

Sumbangan makanan asas diserahkan oleh Penghulu DUN, Lazan Ali sebagai mewakili Mohamad Hidhir. Hadir sama ialah Pegawai daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) daerah, Haleedy Hamzah, pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Merlimau, Ismail IUbrahim, Pembantu Khas Mohamad Hidhir, Suhaimi ahmad serta Setiusaha Japerun, Jashim Md akib.

Sementara itu, pihak Japerun turut sama menghulurkan bantuan kepada seorang lagi Warga emas, Long Daud, 90.

Walaupun usianya sudah menjangkau 90 tahun, Long dilihat masih mampu menguruskan diri dan tidak mempunyai sebarang penyakit kronik.

Tiada ulasan: