Jumaat, 5 September 2008

Pasukan Lipat Kajang juara Kejohanan Futsal Merdeka

Pasukan daripada Lipat Kajang, baru-baru ini muncul juara dalam acara pertandingan akhir futsal dalam Kejohanan Futsal Merdeka bersempena dengan sambutan kemerdekaan negara yang ke-51.

Perlawanan yang diadakan di Arena Futsal Merlimau, pasukan Lipat Kajang berjaya menewaskan pasukan Nerveous dengan menjaringkan gol 3-2 pada tendangan penalti.

Menurut pengerusi Belia 4B cawangan Merlimau Pasir, Jezlee Pit berkata, dengan adanya acara seperti ini, ia secara tidak langsung dapat mengeratkan hubungan dalam kalangan pemain dan penonton.

“Dalam pertandingan seperti ini, ia juga dapat memberi peluang kepada belia-belia untuk menonjolkan serta mengetengahkan bakat mereka.

“Bakat yang mereka tonjolkan sepanjang pertandingan ini bukan berakhir di sini malah mereka juga akan dibawa ke peringkat yang lebih tinggi bagi mengetengahkan lagi bakat mereka,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya lagi, aktiviti sebegini harus diteruskan agar ia mampu mewujudkan semangat perpaduan dalam kalangan mereka yang terdiri pelbagai kaum di samping membina semangat kekitaan serta mengurangkan aktiviti yang tidak berfaedah.

“Daripada mereka melakukan aktiviti yang tidak mendatangkan faedah, adalah lebih baik mereka melakukan aktiviti sukan kerana ia juga boleh menyihatkan tubuh badan mereka,” jelasnya lagi.

Tiada ulasan: