Rabu, 3 Februari 2010

Keluarga nanti kepulangan Nelayan dibantu.

PANTAI PUTERI-nasib keluarga enam nelayan yang ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia diperairan Pulau Rupat, Utara Bengkalis, Indonesia pada 20 Januari lalu,mendapat perhatian Lemaga Kemajuan Ikan Malaysia(LKIM) cawangan Melaka dan Negeri Sembilan yang sudi hadir menyampaikan wang tunai dan keperluan harian di kediaman nelayan disini.

Isteri Mahat Listyaningsih Abdul Kadir ketika ditemui berkata,berita pembebasan suaminya disambut penuh kesyukuran.Sebelum ini kami sekeluarga sangat bimbang dengan nasibnya disana.Saya juga risau tiada duit untuk uruskan perbelanjaan keluarga.

"Mujurlah Kerajaan Negeri, Wakil Rakyat dan Jabatan berkaitan menghulurkan bantuan kepada saya serta keluarga yang lain."Katanya ketika ditemui di kampung  Pantai Rombang disini.

Dalam pada itu, anak perempuan Abu Bakar, Marziah berkata, dia dan ahli keluarga lain tidak sabar menanti kepulangan bapanya. "Saya mengetahui pebebasan bapanya pada jam 12.00 tengah hari.Kami sekeluarga sangat berharap  dapat berjumpa dengan bapa pada petang Rabu.

Turut hadir Pengerusi Pembangunan DEsa dan Pertanian Negeri Datuk Mohamad Hidhir bin abu Hasan dan Pengarah  LKIM cawanagn Melaka dan Negeri Sembilan, Mohd Hanifiah Hussein.


Tiada ulasan: