Khamis, 5 Februari 2009

58 Pelajar Cemerlang Terima sumbangan

Ujian Pencampaian Sekolah Rendah (UPSR)membabitkan seramai 58 pelajar yang mendapat keputusan cemerlang dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau tahun lalu menerima penghargaan dan sumbangan daroi ADUN Kawasan.

Dalam Majlis meraikan mereka(Pelajar Cemerlang), sekolah Merlimau 1 di umumkan sebagai sekolah terbaik antara 10 sekolah rendah bagi kawasan DUN Merlimau apabila mencatatkan jumlah tertinggi bilangan murid yang memperolehi A dalam semua matapelajaran.

seramai 25 murid memperoleh 5a keputusan UPSR tahun lalu berbanding tahun 2007, SK Merlimau 1 hanya mencatatkan seramai 20 orang sahaja yang mendapat 5A.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merlimau, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan berkata, kejayaan yang di perolehi oleh murid-murid itu bukan sahaja hasil usaha mereka,malah ia juga merupkan usaha gigih pendidik dan ibu bapa.

"Tanpa guru-guru yang memberi tunjuk ajar siapa kita untuk melakar kejayaan tampa sokongan dari ibu bapa anak-anak tidak mungkin perolehi kejayaan pada hari ini.

"Jesteru, sumbangan yang di berikan hari ini adalah sebagai memberi galakaan kepada mereka untuk terus cemerlang dalam peperiksaan yang lebih besar,"Katanya.

Mohamad Hidhir berkata demikian ketika berucap di perasmian sumbangan pelajar cemerlang di SK Merlimau 1, Turut hadir Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Jasin, Tuan Kadir: Guru Besar Merlimau 1, Abu Zakar Md Dan dan Penghulu DUN Merlimau, Lazan Ali.

Beliau juga mengingatkan para Pelajar supaya sentiasa mendengar nasihat dan tunjuk ajar dari guru-guru dan ibu bapa kerana ianaya penting dalam menjamain kejayaan yang lebih besar di masa hadapan.

Tiada ulasan: