Selasa, 10 Februari 2009

20 pelajar SMK Dang Anum cemerlang PMR dirai

Seramai 20 pelajar Sekolah Dang Anum yang mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) pada tahun lalu, dihargai dalam satu majlis baru-baru ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merlimau, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan berkata, keputusan cemerlang yang dicapai pelajar Sekolah Menengah (SM) Dang Anum itu dianggap satu kejayaan yang cemerlang memandangkan sekolah berkenaan merupakan sekolah terbaik di dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau.

“Di harapkan pelajar di sekolah ini dan Sekolah Menengah Dato Abdul Rahman Yaakop (SDARY) turut sama-sama berusaha dengan lebih gigih lagi bagi memastikan kejayaan sekali lagi dapat dilakar oleh sekolah SM Dang Anum.

“Hasil daripada tunjuk ajar tenaga pengajar dan sokongan ibu bapa serta penjaga membolehkan semakin ramai pelajar cemerlang dapat dilahirkan pada masa hadapan,” katanya ketika berucap pada Majlis Penyampaian kepada pelajar cemerlang UPSR dan PMR di Sekolah Kebangsaan Merlimau 1 di sini.

Hadir sama Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Jasin, Tuah Kadir; Guru Besar Merlimau 1, Abu Zakar Md Dan dan Penghulu DUN Merlimau, Lazan Ali.

Beliau turut mengingatkan pelajar supaya sentiasa mendengar nasihat dan tunjuk ajar yang disampaikan oleh guru-guru dan ibu bapa.

“Ia penting dalam menjamin kejayaan yang lebih besar di masa hadapan,” katanya.

Tiada ulasan: