Isnin, 10 November 2008

Kem Kelab Rukun Negara Pupuk Patriotik Pelajar

Kelab Rukun Negara Sekolah Kebangsaan (SK) Merlimau 2 telah menganjurkan Kelab Rukun Negara di dewan sekolah berkenaan meliputi penyertaan seramai 100 murid Tahun 6, baru-baru ini.

Guru Penolong Kanan(GPK) Kokurikulum SK Merlimau 2, Suhaimi Monir memberitahu, pengisian program kem tersebut menganduni ceramah yang di sampaikan oleh Pensyarah Kanan Universiti Teknikal Malaysia Melaka(UTEM), Mahadi Abu Hassan.

"Pensyarah Kanan tersebut telah menyampaikan ceramahnya bertajuk "Penghayatan Rukun Negara; Kepercayaan Kepada Tuhan ,"Katanya ceramah Mahadi yang juga penulis Atikal di akhbar rasmi Kerajaan Negeri Melaka itu telah mendapat reakasi positif di kalangan para guru dan pelajar.

Suhaimi berkata, selain itu, program ini juga bertujuan memberikan pengetahuan dan pendedahan tambahan kepada pelajar-pelajar sekolah mengenai kepentingan menghayati semua prinsip Rukun Negara.

"Disamping itu, ia juga membantu mewujudkan rakyat yang bukan sahaja bertangungjawab terhadap masyarakat dan negara, tetapi menjadikan mereka rakyat yang produktif, sekaligus akan menyumbang kepada perpaduan dan pembangunan negara, ulasnya.

Tiada ulasan: