Khamis, 20 Mei 2010

KAUM CINA JANGAN PENDAM MASALAH.

KAMPUNG CINA KONGSAI-Penduduk kaum cina disini digesa supaya mengutarakan semua masalah kepada pemimpin kawasan  masing-masing. Dalam ucapan yang disampaikan oleh YB Datuk Mohamad Hidhir bin Abu Hasan  meminta supaya masyarakat terus memberi kerjasamadan usaha mengekalkan hubungan sedia ada terjalin itu demi kesejahteraan semua pihak

    Menurutnya,kerjasama itu dapat dibuktikan dengan kehadiran dan sokongan masyarakat diperkarangan Tokong berkenaan bagi menyambut ulang tahun rumah ibadat, berbanding tahun lepas sambutan kali ini lebih ramai. Ujar YB Datuk tahun lepas pihak rumah ibadat ada memohon agar perkarangan Tokong diturap hari apa yang dipohon telah pun ditunaikan oleh kerajaan Negeri termasuklah kemudahan yang lain. ini cukup membuktikan bahawa kerajaan BN yang memerintah hari ini tidak sekali meminggir maslah yang dihadapi oleh kaum Cina.

     Berbagai usha telah dirancang dan dijalankan oleh kerajaan bagi memberi keselesaan kepada semua kaum selari dengan konsep 1 Malaysia yang dilaungankan oleh PM.Dari itu penglibatan dan kerjasama dari semua pihak untuk menjayakannya perlu bersemangat agar matlamat membangunkan Malaysia akan terus dapat dijayakan.

 Hadir sama dalam Majlis tersebut
 1. Datuk Wira Hj Ahmad bin Hj Hamzah            Ahli Parlimen Jasin.
 2. Datuk Chong                                                  Mantan ADUN Bemban.
 3. En Zakaria bin Abd Hamid                              Peng. JKKK Air Merbau.
 4. Ketua masyarakat cina Kg Kongsai.

Tiada ulasan: